کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی
کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی

ازدواج فرزندان حضرت آدم (ع)

چگونگی ازدواج فرزندان حضرت آدم (ع)
در روایتی از حضرت امام سجاد(ع) حکایت شده که در گفتگویی با مرد قریشی در مورد ازدواج دو پسر حضرت آدم ابوالبشر (ع) « هابیل و قابیل » فرمود : هابیل با « بلوزا » خواهر همزای قابیل ازدواج کرد ، و قابیل با « اقلیما » خواهر همزای هابیل ازدواج کرده است که مرد قریشی پرسید : آیا هابیل و قابیل خواهران خود را حامله کردند ؟  فرمود : آری .  مرد عرضه داشت : اینکه عمل مجوسیان است ، آنگاه حضرت امام سجاد(ع) فرمود : مجوسیان اگر این کار را می‌کنند و ما آن را باطل می‌شماریم برای این است که بعد از تحریم خدا آن را انجام می‌دهند . آنگاه اضافه نمود : منکر این مطلب نباش برای اینکه درستی این عمل در آن روز و نادرستیش در امروز حکم خدا است که چنین جاری شده است . مگر خدای تعالی همسر آدم را از خود او خلق نکرد ؟ در عین حال می‌بینیم که او را بر وی حلال نمود پس این حکم شریعت آن روز در مورد فرزندان آدم و خاص آنان بوده و بعد خدای تعالی حکم حرمتش را نازل فرموده است .
نظرات 5 + ارسال نظر
فرشته شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:57 ب.ظ http://fereshtehdd23

سلام بر شما
این موضوعی که در موردش مطلب نوشته بودید خیلی برای خودم سوال بود
ممنونم بابت مطلبتون
یاعلی

من هم سپاسگذارم .

علیرضا یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 01:07 ب.ظ http://kosar5.blogfa.com

امام جواد الائمه علیه السلام :
ثَلاثٌ مَن کُنَّ فِیهِ لَم یَندَم: تَرکُ العَجَلة ، وَ المَشوِرَة ، وَ التَّوَکُلُ عَلَی اللهِ عِندَ العَزمِ؛
سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت کردن ، 3 - و توکل بر خدا در هنگام تصمیم گیری .
مسند الامام الجواد، ص 247

یه دختر شیعه دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:40 ق.ظ http://fereshtehdd23

دنبال کسی نباشید که همه مشکلات شما را حل کنددنبال کسی باشید که نگذارد به تنهایی با آن مشکلات روبرو شوید !*

ممنون از نوشته زیباتون .
اگر تمایل به لینک داشتید
بنده درخدمتم ، موفق باشید .

زهراخانم(چادرخاکی) سه‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1393 ساعت 03:31 ب.ظ

حسین! گوشه ی چشمی٬که حرفها دارم:
دلم گرفته٬ فقط شوق کربلا دارم
تو سر پناه منی٬یک نگاه کن آقا
مگر به غیر حسینیه من کجا دارم
حرم نرفتم و حال دلم وخیم شده
خدا به خیر کند من هنوز جا دارم
دلم گرفته٬ولی وقتی کربلا دور است
دلم خوش است که من "مشهد الرضا" دارم
چقدر فاصله افتاد و مشهدی نشدم...
دلم شکسته٬ببین که منم خدا دارم
حسین! ماه محرم شروع عشق من است
وگرنه من همه ی سال هم عزادارم
تمام دلخوشی ام این شده که هیئتی ام
قسم به حضرت زهرا ٬ فقط تو را دارم
به زیر دین حسینم ولی خدا را شکر
که صاحبی چو ابالفضل با وفا دارم...
نوکر نوشت :
جز آه و سوز و گریه و اشک روانی
از عاشقان تو نمی ماند نشانی
در روضه های تو گل بغضم شکفته
در مجلس تو رفته دوران جوانی...
صلی الله علیک یا سیدنا المظلوم یا اباعبدالله...

بسیار شعر جالب ، پر معنا و جالبی بود ،
یا ابا عبدالله الحسین ادرکنی
********************

علیرضا سه‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:54 ب.ظ http://kosar5.blogfa.com

حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند :
«إِنَّ مَنْ طَلَبَ الْعِبادَةَ تَزَکىّ لَها، إِذا أَضَرَّتِ النَّوافِلُ بِالْفَریضَةِ فَارْفَضُوها.»
به راستى هر که عبادت را به خاطر عبادت طلب کند خود را تزکیه نموده است . هر گاه مستحبّات به واجبات زیان رساند
آن را ترک کنید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد