کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی
کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی

مناظره امام صادق علیه ‏السلام با طبیب هندی

مناظره امام صادق (علیه السلام) با طبیب هندی
را بخوانید و لذت ببرید .


100-584.jpg












مجادلة طبّی خواندنی

امام صادق(علیه السلام) با یک طبیب هندی

ربیع حاجب می‌گوید : روزی طبیبی هندی در مجلس منصور کتاب طب می‌خواند ، در حالی که حضرت امام جعقر صادق (علیه السلام) در آنجا حضور داشت . چون از قرائت مسائل طب فراغت یافت، به امام جعقر صادق (علیه السلام) گفت: دوست داری از دانش خود به تو بیاموزم؟ امام صادق (علیه السلام) فرمود : « نه ، زیرا آنچه من می‌دانم از دانش تو بهتر است . »  طبیب پرسید : تو از طب چه می‌دانی ؟ امام صادق (علیه السلام) فرمود : « من حرارت را با سردی و سردی را با گرمی ، رطوبت را با خشکی و خشکی را با رطوبت درمان می‌کنم و مسئلة تندرستی را به خدا وا می‌گذارم و برای تندرستی دستور پیامبراکرم (صل الله علیه و آله) را به کار می‌برم که فرمود : « شکم ، خانة درد است و پرهیز، درمان هر دردی است و تن را به آنچه خوی گرفته ، باید عادت داد . »

طبیب گفت: طبّ جز این چیزی نیست . امام فرمود : « می‌پنداری که من این دستورها را از کتاب‌های بهداشتی یاد گرفته‌ام ؟ طبیب گفت : آری ، امام فرمود : من اینها را از خدا فرا گرفته‌ام . تو بگو من از جهت بهداشت داناترم یا تو ؟ طبیب گفت : البتّه من . امام صادق (علیه السلام) فرمود : اگر این چنین است من از تو پرسش‌هایی می‌پرسم ، تو پاسخ بده . طبیب گفت : بپرس .

امام صادق (علیه السلام) پرسش‌های زیر را از طبیب هندی پرسیدند :

چرا جمجمة سر چند قطعه است ؟

چرا موی سر بالای آن است ؟

چرا پیشانی مو ندارد ؟


تصاویر زیباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

ادامه مطلب ...

دهة فجـــر مبارک

ایام الله دهة فجر مبارکبـــاد



امام خمینی (ره)

انقلاب ما انفجار نور بود .


مجموعه تصاویر موضوعی دهه فجر,عکس دهه فجر,تصویر دهه فجر


مقام معظم رهبری:

دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام ،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی ، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است .



میلاد امام حسن عسگری « علیه السلام » مبارک

السلام علیک یا حسن علی العسگری



حضرت امام حسن عسکرى (علیه السلام) در سال 232 هجرى قمرى در روز هشتم ماه ربیع الثانى در شهر مدینه به دنیا آمد، پدر آن حضرت امام بزرگوار حضرت هادى (علیه السلام) ، ومادرش خانمى به نام حدیثه بود. نام ایشان حسن، وکنیه آن بزرگوار ابو محمّد واز القاب ایشان زکى و عسکرى است.


حضرت امام حسن عسگری( علیه السلام ) فرمودند :
اوصیکم بتقوی الله و الورع فی دینکم و الاجتهاد للله و صدق الحدیث و اداء الامانه ...
شما را به تقوی الهی و پرهیزکاری در دین و کوشش برا ی خدا و راستگویی در گفتار و بازگرداندن امانت به کسی که
شما را امین قرار داده (چه خوب باشد و چه بد) و طولانی کردن سجده و معاشرت نیکو با همسایگان سفارش می کنم .




السـلام علیـک یا رسـول الله

السـلام علیـک یا رسـول الله

مظلومیت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)


حضرت رسول الله ص

پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) کسی است که اخلاق انسانى و ملکات عالیه را در زمانى کوتاه آن چنان در دل مسلمین گسترش داد که از هیچ ، همه چیز را ساخت ! او با رفتار و کردارش گردن کشان عرب را به تواضع ، و زورگویان را به رأفت ، و تفرقه افکنان را به یگانگى ، و کافران را به ایمان ، و بت پرستان را به توحید ، و بى پروایان را به پاکدامنى ، و کینه توزان را به بخشایش ، و بیکاران را به کار و کوشش ، و درشتگویان و درشتخویان را به نرمخویى ، و بخیلان را به ایثار و سخاوت ، و سفیهان را به عقل و درایت ، رهنمون و آنان را از جهل و ضلالت ، به سوى علم و هدایت رهبرى فرمود .

مطبوعات رژیم صهیونیستی کاریکاتورهای توهین آمیز مجله فرانسوی علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) را منتشر کردند . حال سوء استفاده صهیونیست ها از حمله اخیر به روزنامه فرانسوی شارلی ایبدو ، برای ناظران بر عرصه رژیم صهیونیستی و جهان چندان دور از ذهن نیست . آیا این اوج غربت دین مبین اسلام نیست ؟! آیا این نهایت مظلومیت پیامبرعظیم الشأن اسلام (ص) و مسلمین که پیامبر همه عالم است ، نمی باشد ؟ !

خداوند متعال در قرآن و در آیه 107 سوره مبارکه انبیاء به رحمت عامه وجود پیامبر(ص) اشاره کرده و مى فرماید : وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاّ رَحْمَةً لِلْعالَمِینَ : ما تو را جز براى رحمت جهانیان نفرستادیم .

خداوند در قرآن می فرمایند :

یخادعون الله والذین امنو وما یخدعون الا انفسهم و ما یشعرون . فى قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا و لهم عذاب الیم ...

آنان در برابر خدا و مؤمنان نیز دست به فریب زدند ولى جز خودشان را نخواهند فریفت در حالى که نمى دانند . در دلهایشان مرضى است که خدا بر آن مرضى دیگر مى افزاید و براى آنان کیفرى دردناک است .