کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی
کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی

بهترین فرد بشر پس از پیامبر اکرم (ص)


پیامبر اسلام (ص) می فرمایند :

« علی پس از من ، بهترین فرد بشر است و هر کس درباره او شک کند کافر است  .»

علی علیه السلام در امت پیامبر بی نظیر است

امام صادق علیه السلام از پدرانش نقل می کند که رسول خدا صلی الله علیه وآله به علی بن ابی طالب علیه السلام فرمود : ای علی ، تو برای من همانند هبةالله برای آدم ، و مانند سام برای نوح و  اسحاق برای ابراهیم و هارون برای  موسی و شمعون  برای عیسی هستی ، فقط فرق تو این است که پس از من پیامبری نیست ـ و آنها که جانشینان پیامبران قبلی بودند . همه پیامبر بودند ـ ای علی تو وصّی من و جانشین من هستی ، هر کس که وصایت و جانشینی تو را انکار کند ، از من نیست و من از او نیستم و من دشمن او روز قیامت هستم . ای علی ! فضیلت تو از همه امّت من بیشتر است و اسلام تو پیش از همه آنها است و دانش و حلم و شجاعت قلبی و شهادت و وجود تو بیشتر از همه افراد امّت است . ای علی ، تو امام و امیر پس از من هستی و تو بعد از من صاحب و وزیر هستی و در میان امّتم برای تو نظیر و نمونه ای نیست و تو در امّتم بی نظیر هستی . ای علی تو تقسیم کننده بهشـت و افرخ هستی با دوستی تو نیکان از فاجران و بدان شناخته می شـوند و اشرار از خوبان جدا می گردند و نیز مؤمنان از کافران شـناخته می شوند .                                «  بحارالانوار ، ج37 ، ص 254 »

نظرات 1 + ارسال نظر
مائده جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:47 ب.ظ

عالییییییی بود عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد