کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی
کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی

اولین کسی که ترازو را به کار گرفت


حضرت شعیب علیه السلام

حضرت شعیب بن مکیل (ع) بین یشجب از پیامبران الهی است که نام و قصّه او در قرآن مجید آمده است گفته شده که مکیل که پدر شعیب است مادرش دختر لوط علیه السلام است.

به حضرت شعیب (ع) ، خطیب الانبیاء گفته می شود زیرا قوم خود را با سخنانی نیکو و فصیح و مستدل دعوت به توحید و خداپرستی می نمود.

امام سجاد علیه السلام می فرماید : اول کسی که توزین و ترازو را به کار گرفت حضرت شعیب (ع) شعیب بود که به وسیله پیمانه و ترازو اجناس را وزن می کرد و مردم نیز به پیروی از او وزن و ترازو به کار می بردند . سپس در پیمانه و ترازو راه انحراف و کم فروشی پیش گرفتند و به نصایح و توصیه های شعیب اعتنا نکردند تا اینکه عذاب الهی نازل شد و همه آنها را از بین برد.

حضرت موسی(ع) هنگامی که از مصر فرار کرد ، به مدین رفت و به حضور حضرت شعیب (ع) رسید وقتی داستان خود را بیان کرد ، حضرت شعیب (ع) به او گفت : از قوم ستمکار نجات پیدا کردی و یکی از دختران خود را به حضرت موسی (ع) تزویج نمود و در مقابل حضرت موسی (ع) هشت سال یا ده سال برای حضرت شعیب (ع) کار کرد.


حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم فرموده است که حضرت شعیب (ع) از محبّت خدا آنقدر گریست تا نابینا شد و خداوند بینائی او را بازگرداند و باز آنقدر گریست تا نابینا شد . خداوند به او وحی نمود : ای شعیب اگر گریه تو برای ترس از آتش است من تو را از آتش حفظ می کنم و اگر گریه تو برای شوق به بهشت است تو را بهشت می دهم!

حضرت شعیب (ع) عرض کرد : پروردگارا تو خود می دانی که سبب گریه من نه ترس از آتش تست و نه شوق به بهشت تو ، بلکه عشق و محبت تو در دلم جا گرفته و نمی توانم صبر کنم مگر آنکه به زیارت و دیدار تو نائل شوم!

خداوند به او وحی نمود: حال که چنین است به علت این محبت و عشق تو به زودی کلیم خود حضرت موسی بن عمران (ع)  را به خدمت تو خواهم فرستاد تا خادمت باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد