کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی
کوثـر ولایـت

کوثـر ولایـت

فعالیت های هنری ، فرهنگی و مذهبی

سومین نبی خدا اولین پیامبر در ایران

حضرت انوش علیه السلام سومین پیامبر الهی اولین کسی بود که درخت خرما نشاند و زراعت کرد .

حضرت انوش علیه السلام در زمان حیات حضرت آدم ابوالبشر علیه السلام به دنیا آمد .    حضرت شیث علیه السلام دومین پیامبر الهی بود ، ایشان هنگامی که مرگ خود را نزدیک دید فرزندش حضرت انوش علیه السلام را وصی خود گردانید . و او را از نوری که به هنگام تولد به وی منتقل شده است یعنی نور پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله و سلم که از نسل او به دنیا خواهد آمد - آگاه نمود و او را فرمان داد که فرزندانش را از این افتخار و شرف که از بزرگی به دیگر و از نسلی به نسل دیگر منتقل خواهد شد آگاه کند .

در کتاب تاریخ مسعودی آمده است : حضرت انوش (ع) اولین کسی بود که به کمک و راهنمائی حضرت جبرائیل (ع) درخت خرما کشت نمودند .

در تاریخ یعقوبی آمده است :

حضرت انوش علیه السلام  فرزند حضرت شیث علیه السلام  ، بعد از پدر وصی و جانشین وی در امر نبوت و راهنمائی و هدایت بشر شد و وارد کشور ایران گردید و به هدایت خلق پرداخت و به حفظ و نگهداری مفاد وصیت پدر و جدش بزرگوارش برخاست . او به نیکوترین وجهی خدا را بندگی و عبادت کرد ، و قومش را نیز فرمان داد تا به نحو احسن خدای را عبادت کنند .

حضرت انوش علیه السلام در دو هزار و 864 سال پیش از میلاد سر انجام در سن ٩٠۵ سالگی بدرود حیات گفت . و در قلعه فهران ( شهر قهدریجان ٢٠ کیلومتری اصفهان ) بدرود حیات گفت ، شهر فهران در زمان خود یکی از شهرهای بزرگ و یکی از مراکز تجارت نیز بوده است و رشته کوههای اطراف این شهر به نام رشته کوههای فهران معروف می باشد .

ضمناً در منابع ، کتابها و سایتهای ایرانی عمر حضرت انوش (ع) ٩۵٠ تا 965 سال تخمین شده ولی بر اساس منابع موجود در ایران عمر ایشان همان 965 سال می باشد .

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد رضا چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:20 ق.ظ

جالبب بود ولی مختصر

با عرض سلام خدمت شما : متن مختصر بود ؟ یا منظور اینکه باید مختصرتر می شد .

فریدون ، علی سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:35 ب.ظ

خیلی عالی و جدید بود مخصوصاً کاشت درخت خرمای آن و عمر حضرت انوش مکان دفن و ورودشان در ایران برایم جالب و شنیدنی بود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد